Самостійність
Одним із постулатів філософії освіти є відповідальне ставлення до навчання. Передбачається, що дитина знає, для чого вчитися та прагне до самостійного опанування знань і навичок. Проте в ідеалі, а на практиці все зовсім не так.
Онлайн-частина кількості шкіл залежно від того, що та якість знань від цього. А процес навчання відповідний за результат. Діти підтримують корисний досвід самостійного опанування матеріалу, що значно покращує його запам’ятовування та розуміння.
Тайм-менеджмент
Онлайн-навчання дозволяє розвивати такі якості як самоорганізованість та навички планування свого часу. Розклад навчання дитини буде самостійно і завдяки цьому алгоритму знаходити найоптимальніший роботу. При цьому він має низку учнівських обов’язків, який повинен виконуватися.
Впевненість у собі
Буває, що сором'язлива дитина буде активно працювати в класі, де на неї спрямовані погляди одноразово. На дистанційних школярі відчувають себе впевненіше, вони можуть вільно спілкуватися з чатами, уточнювати та ставити запитання вчителю. А диференціація завдань, які відповідають їхнім здібностям, ефективно підтримує інтерес до навчання.
Проєктне мислення
Сучасні освітні стандарти орієнтують школярів на розв’язання завдань пізнавального характеру у вигляді проєктів. Однак шаблонність підходів до навчання та обмеженість ресурсів традиційної школи не дозволяє зробити цей процес ефективним.
Онлайн-навчання спонукає школярів звільнитися від лекал поведінки та мислення, а інтернет каталізує цей процес. Мережа пропонує широкий спектр можливостей для реалізації різних проєктів, а різноманітність віртуальних навчальних матеріалів допомагає кожній дитині розвиватися в різних напрямах.
Функціональна грамотність
Раніше грамотною називали людину, яка вміє читати, рахувати та писати, проте наразі зміст поняття змінився. Сьогодні грамотність – це здатність вступати в стосунки з зовнішнім середовищем, максимально швидко адаптуватися та взаємодіяти з нею. Навчаючись онлайн, дитина швидко прокачує IT-навички, вчиться спілкуватися з людьми на відстані (чат, відеодзвінки, месенджери), легко схоплює англомовні терміни та відрізняє правдиві дані від фейкових.
Усвідомлена (когнітивна) мотивація
Когнітивна мотивація, тобто мотивація усвідомленої дії, є найскладнішою для дитини. Адже вона ще не усвідомлює себе незалежною особистістю, не розуміє, як знання з літератури чи фізики допоможуть їй досягти успіху. Онлайн-навчання мотивує дитину працювати задля того, щоб отримати знання, розширити горизонти, піднятися в особистісному розвитку. Саме завдяки цьому:
-
підвищується інтерес до навчального процесу;
-
покращується дисципліна;
-
полегшується розуміння та засвоєння нового матеріалу;
-
підвищується рівень оцінок.
Інтелектуальні здібності
Онлайн-навчання має незаперечні переваги перед класичним форматом в плані розвитку інтелектуальних здібностей. Це пов'язано з тим, що онлайн-навчання включає когнітивні тренінги, які покращують робочу пам'ять, зосередженість, швидкість реакції та ефективність учня. А тестові завдання допомагають не лише відпрацювати конкретні знання, а й сприяють розвитку логічного мислення та підвищують загальний рівень ерудиції.
Вміння розставляти пріоритети
Онлайн-навчання дає можливість в значно більшому обсязі отримувати знання, які стануть у пригоді в дорослому житті. Школяр сам обирає, яким дисциплінам можна приділяти менше часу, а на яких варто сконцентруватися. Він отримує знання в своєму темпі, орієнтуючися на власні інтереси та на вимоги омріяної професії.
Емоційна стабільність
Іноді саме всередині шкільного колективу завдається непоправна шкода емоційному розвитку дитини. Онлайн-навчання є особливо комфортним для школяра, якщо на нього надмірно тиснуть вчителі або не склалися стосунки з однолітками.
Діти, які навчаються вдома, уникають шкільного цькування, вони не бояться розмовляти з оточенням на рівних. А проблему соціалізації та брак спілкування з однолітками можна легко заповнити відвідуванням секцій чи гуртків за інтересами.
Акцент на розвитку здібностей
Таланові діти підтримують колосальний стрес та навантаження разом із навчанням у шкільних гуртках та підготовці до спортивних чи інтелектуальних змагань. Онлайн-навчання для дітей знаходять оптимальний баланс між навчанням і розвитком здібностей. Можна ефективно планувати час за індивідуальним розкладом, шукати напрямки реалізації та координувати власну діяльність.
|