Субота, 27.07.2024, 18:55
Вітаю Вас Гість | RSS

Вергунівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 172

Каталог файлів


Готовність дитини до школи
02.05.2022, 10:28

Шановні батьки!

Пропонуємо вам самостійно визначити, наскільки ваша дитина готова до вступу до школи. Ваші відверті відповіді на запитання опитувальника допоможуть запобігти можливим про­блемам на початковому етапі навчання дитини у школі. Опитувальник передусім призначений для того, аби допомогти вам замислитися і оцінити, який шлях ви разом з дитиною  пройшли за шість років її життя і яких результатів досягли. Звертаємо вашу увагу на те, що всі перераховані знання та вміння є не стільки обов'язковими, як бажаними. Пам'ятайте: дитина не має володіти всіма без винятку переліченими харак­теристиками та навичками. Окрім відповідей «так» або «ні», на запитання опитувальника можна відповідати «за­вжди», «інколи», «часто», «зрідка», «ніколи».

Побутовий досвід дитини:

-Чи доводилося дитині супроводжувати вас на пошту, у банк?

-Чи їздили ви разом з нею громадським транспортом?

-Чи виявляє дитина сталий інтерес до якої-небудь діяльності?

-Чи маєте ви змогу регулярно читати дитині книжки?

-Чи уважно й залюбки вона слухає, коли ви читаєте їй уголос?

-Чи виникає у дитини бажання переглядати книжки самостійно?

-Чи проявляє вона ін­терес до читання?

-Чи запитує дитина, що означають ті чи ті слова?

Початкові знання з різних сфер:

-Чи орієнтується дитина в основних просторових поняттях (правий-лівий, зверху-знизу), чи розрізняє величини (великий-малий, довгий-короткий, тонкий-товстий, широкий-вузький, високий-низький тощо).

-Чи розуміє дитина найпростіші принципи класифікації, наприклад: знайти серед кількох картинок одну «зайву», вибрати лише іграшки чи меблі із зображених на картинках або назвати речі, які можуть котитися і які не можуть та ін.?

-Чи може дитина втримати в пам'яті й виконати, принаймні, три вказівки чи запам'ятати до 8-10 предметів або слів та ін.?

-Чи може дитина назвати більшість літер абетки?

Комунікативні вміння:

-Чи бере дитина участь в іграх інших дітей, чи ділиться з ними іграшками?

-Чи дотримується вона черги, коли цього потребує ситуація?

-Чи здатна дитина слухати інших, не перебиваючи?

-Чи може дотримуватися загальних правил у грі з іншими дітьми?

-Чи може зрозуміло висловити свою думку, бажання, прохання тощо?

Мовленнєвий розвиток:

-Чи може дитина назвати основні предмети, які її оточують?

-Чи легко дитині відповідати на запитання дорослих?

-Чи може дитина пояснити призначення побутових речей, як-от: пилосос, лійка, стіл тощо?

-Чи може дитина пояснити, де розміщено певні предмети: над столом, під ліжком, за стільцем, на підлозі, біля стіни тощо?

-Чи може дитина розповісти історію, описати випадок, що стався з нею?

-Чи чітко дитина вимовляє слова, звуки? -Чи вміє дитина утворювати різні граматичні форми слів?

Емоційний розвиток:

-Чи весела дитина (удома та в колі товаришів)?

-Чи сформувався в дитини образ себе як людини, яка багато чого може?

-Чи легко дитині підлаштуватися до змін у звичному розпорядку дня, «переключати­ся» з одного завдання на інше?

-Чи здатна дитина працювати самостійно, змагатися у виконанні завдань з іншими ді­тьми?

-Чи бадьора та зацікавлена дитина?

                                                                        Фізичний розвиток:

-Чи добре дитина чує?

-Чи добре вона бачить?

Пам'ятайте, що навіть незначне, вчасно не скореговане зни­ження зору в дитини може стати причиною невстигання в навчанні, а надалі - призвести до зниження самооцінки, проблем у поведінці.

-Чи здатна дитина посидіти спокійно впродовж певного часу?

-Чи розвинена в дитини координація моторних навичок? Наприклад, чи може вона вільно гратися м'ячем, стрибати, спускатися та підніматися сходами? За потреби про­консультуйтеся у дитячого невролога.

-Чи здорова, активна та бадьора дитина?

Слухове та зорове сприймання:

-Чи здатна дитина розпізнавати слова, які починаються з різних звуків, як-от: ліс-ніс, і мак-лак?

- Чи може дитина повторити за дорослим декілька слів або цифр?

-Чи здатна дитина переказати історію, зберігши основну думку і послідовність подій?

-Чи здатна дитина розкласти по порядку (в логічній послідовності) серію з чотирьох малюнків?

-Чи розуміє дитина, що читати правильно зліва направо?

-Чи може дитина ідентифікувати схожі та несхожі форми? Наприклад, знайти картинку, яка не схожа на інші? -Чи може дитина зорово розрізняти букви й короткі слова, наприклад: [б]-[п], сум-шум лоб-рот, кіт-лід?

Загальна та психологічна готовність до вступу в школу. Чи вміє дитина:

-Пояснити за допомогою слів, а не показуючи пальцем, що вона хоче?

-Розмовляти зв'язно, наприклад, «покажи мені...», «поясни, як...»?

-Розуміти зміст того, про що їй читають?

-Чітко вимовляти своє ім'я, прізвище? Чи пам'ятає свою домашню адресу?

-Писати олівцем чи восковою крейдою на папері?

-Користуватися фарбами, пластиліном, кольоровими олівцями, фломастерами?

-Вирізати ножицями з тупими кінцями, до того ж рівно і не поранившись?

-Слухати й виконувати отримані вказівки?

-Уважно слухати, коли хтось із нею розмовляє?

-Зосередитися мінімум на десять хвилин, щоб виконати отримане завдання?

-Захоплено слухати, коли їй читають уголос або розповідають історії?

-Позитивно оцінювати себе: я - людина, яка багато чого може?

-«Підлаштовуватися», коли дорослі змінюють тему розмови?

-Виявляти інтерес до предметів та явищ, які її оточують?

-Добре ладнати з іншими дітьми, без значних конфліктів і образ?

 

Категорія: Соціальний педагог | Додав: Оlena
Переглядів: 146 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0


Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Вхід на сайт
Пошук

Copyright MyCorp © 2024
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz