|
Каталог файлів
Готовність дитини до школи
| 02.05.2022, 10:28 |
Шановні батьки!
Пропонуємо вам самостійно визначити, наскільки ваша дитина готова до вступу до школи. Ваші відверті відповіді на запитання опитувальника допоможуть запобігти можливим проблемам на початковому етапі навчання дитини у школі. Опитувальник передусім призначений для того, аби допомогти вам замислитися і оцінити, який шлях ви разом з дитиною пройшли за шість років її життя і яких результатів досягли. Звертаємо вашу увагу на те, що всі перераховані знання та вміння є не стільки обов'язковими, як бажаними. Пам'ятайте: дитина не має володіти всіма без винятку переліченими характеристиками та навичками. Окрім відповідей «так» або «ні», на запитання опитувальника можна відповідати «завжди», «інколи», «часто», «зрідка», «ніколи».
Побутовий досвід дитини:
-Чи доводилося дитині супроводжувати вас на пошту, у банк?
-Чи їздили ви разом з нею громадським транспортом?
-Чи виявляє дитина сталий інтерес до якої-небудь діяльності?
-Чи маєте ви змогу регулярно читати дитині книжки?
-Чи уважно й залюбки вона слухає, коли ви читаєте їй уголос?
-Чи виникає у дитини бажання переглядати книжки самостійно?
-Чи проявляє вона інтерес до читання?
-Чи запитує дитина, що означають ті чи ті слова?
Початкові знання з різних сфер:
-Чи орієнтується дитина в основних просторових поняттях (правий-лівий, зверху-знизу), чи розрізняє величини (великий-малий, довгий-короткий, тонкий-товстий, широкий-вузький, високий-низький тощо).
-Чи розуміє дитина найпростіші принципи класифікації, наприклад: знайти серед кількох картинок одну «зайву», вибрати лише іграшки чи меблі із зображених на картинках або назвати речі, які можуть котитися і які не можуть та ін.?
-Чи може дитина втримати в пам'яті й виконати, принаймні, три вказівки чи запам'ятати до 8-10 предметів або слів та ін.?
-Чи може дитина назвати більшість літер абетки?
Комунікативні вміння:
-Чи бере дитина участь в іграх інших дітей, чи ділиться з ними іграшками?
-Чи дотримується вона черги, коли цього потребує ситуація?
-Чи здатна дитина слухати інших, не перебиваючи?
-Чи може дотримуватися загальних правил у грі з іншими дітьми?
-Чи може зрозуміло висловити свою думку, бажання, прохання тощо?
Мовленнєвий розвиток:
-Чи може дитина назвати основні предмети, які її оточують?
-Чи легко дитині відповідати на запитання дорослих?
-Чи може дитина пояснити призначення побутових речей, як-от: пилосос, лійка, стіл тощо?
-Чи може дитина пояснити, де розміщено певні предмети: над столом, під ліжком, за стільцем, на підлозі, біля стіни тощо?
-Чи може дитина розповісти історію, описати випадок, що стався з нею?
-Чи чітко дитина вимовляє слова, звуки? -Чи вміє дитина утворювати різні граматичні форми слів?
Емоційний розвиток:
-Чи весела дитина (удома та в колі товаришів)?
-Чи сформувався в дитини образ себе як людини, яка багато чого може?
-Чи легко дитині підлаштуватися до змін у звичному розпорядку дня, «переключатися» з одного завдання на інше?
-Чи здатна дитина працювати самостійно, змагатися у виконанні завдань з іншими дітьми?
-Чи бадьора та зацікавлена дитина?
Фізичний розвиток:
-Чи добре дитина чує?
-Чи добре вона бачить?
Пам'ятайте, що навіть незначне, вчасно не скореговане зниження зору в дитини може стати причиною невстигання в навчанні, а надалі - призвести до зниження самооцінки, проблем у поведінці.
-Чи здатна дитина посидіти спокійно впродовж певного часу?
-Чи розвинена в дитини координація моторних навичок? Наприклад, чи може вона вільно гратися м'ячем, стрибати, спускатися та підніматися сходами? За потреби проконсультуйтеся у дитячого невролога.
-Чи здорова, активна та бадьора дитина?
Слухове та зорове сприймання:
-Чи здатна дитина розпізнавати слова, які починаються з різних звуків, як-от: ліс-ніс, і мак-лак?
- Чи може дитина повторити за дорослим декілька слів або цифр?
-Чи здатна дитина переказати історію, зберігши основну думку і послідовність подій?
-Чи здатна дитина розкласти по порядку (в логічній послідовності) серію з чотирьох малюнків?
-Чи розуміє дитина, що читати правильно зліва направо?
-Чи може дитина ідентифікувати схожі та несхожі форми? Наприклад, знайти картинку, яка не схожа на інші? -Чи може дитина зорово розрізняти букви й короткі слова, наприклад: [б]-[п], сум-шум лоб-рот, кіт-лід?
Загальна та психологічна готовність до вступу в школу. Чи вміє дитина:
-Пояснити за допомогою слів, а не показуючи пальцем, що вона хоче?
-Розмовляти зв'язно, наприклад, «покажи мені...», «поясни, як...»?
-Розуміти зміст того, про що їй читають?
-Чітко вимовляти своє ім'я, прізвище? Чи пам'ятає свою домашню адресу?
-Писати олівцем чи восковою крейдою на папері?
-Користуватися фарбами, пластиліном, кольоровими олівцями, фломастерами?
-Вирізати ножицями з тупими кінцями, до того ж рівно і не поранившись?
-Слухати й виконувати отримані вказівки?
-Уважно слухати, коли хтось із нею розмовляє?
-Зосередитися мінімум на десять хвилин, щоб виконати отримане завдання?
-Захоплено слухати, коли їй читають уголос або розповідають історії?
-Позитивно оцінювати себе: я - людина, яка багато чого може?
-«Підлаштовуватися», коли дорослі змінюють тему розмови?
-Виявляти інтерес до предметів та явищ, які її оточують?
-Добре ладнати з іншими дітьми, без значних конфліктів і образ?
|
Категорія: Соціальний педагог | Додав: Оlena |
Переглядів: 94 | Завантажень: 0
| Рейтинг: 0.0/0 |
|
|